
Receptionist Inge aan het woord:
“Als afdeling receptie staan we altijd centraal voor de gast en collega’s. Als receptionist sta je dan ook altijd ‘aan’ en heb je oog voor detail.
Niet alleen komen gasten hun kamerpasjes bij ons ophalen en zwaaien we ze uit bij vertrek, maar juist in alle tijd daartussen spelen wij een belangrijke rol. Wij zijn er om ons voor de gasten te interesseren, om hen te informeren, maar ook zeker om hen te verrassen. Een luisterend oor, dat zijn wij, wat de gast ook voor ons in petto heeft.
Daarnaast leiden wij het gehele verblijf van de gast in goede banen. Vanaf het moment dat de gast de oprit op rijdt, de bagagehulp van onze gastheer, de hondenkoekjes bij de entree, tot de persoonlijke welkomstboodschap op de kamer. Ook het verstrekken van huurfietsen met mooie fietsroutes over Walcheren en de nodige uitleenparaplu tijdens een Zeeuwse stortbui hoort bij onze functie.”
Nachtreceptionist Remco aan het woord:
“In 2017 ben ik bij het Badhotel begonnen als F&B medewerker en heb ik altijd met veel plezier in de bediening gewerkt. Begin 2021 was het hotel gesloten voor renovatie en deze periode was er geen werk voor mij. Ik heb mezelf toen aangeboden om nachtdiensten te draaien achter de receptie. Toen ik eenmaal ingewerkt was begon het me steeds meer te bevallen! Binnen 3 weken heb ik aangegeven dat de vacature voor nachtreceptionist gesloten mocht worden, wat mij betreft hoefden ze niet meer verder te zoeken.
Inmiddels doe ik dit werk al weer 2 jaar met veel plezier. Ik heb afscheid genomen van de F&B. Het contact met mijn collega’s miste ik wel, daarom is het prettig om een gedeelte dag- en avonddiensten achter de receptie erbij te kunnen doen. Op die manier hou ik het contact met gasten en collega’s, iets wat ik als sociaal mens erg fijn vind.
De werkzaamheden variëren, maar veiligheid heeft prioriteit. Je zorgt dat de buitendeuren dicht zijn en dat er geen obstakels in de gangen en bij de deuren staan. Je loopt ter controle een aantal rondes, wikkelt het omzetjournaal van de dag af en wanneer de branddeuren dichtvallen (01.00 uur) ga je met de stofzuiger en dweil aan de slag. Iets wat ik thuis overigens ook graag doe, met een gezellig muziekje erbij is alles weer lekker schoon!
En voordat je het in de gaten hebt vallen de verschillende kranten weer op de deurmat en druppelen de eerste collega’s die het ontbijt verzorgen weer binnen. Voor 07.00u draag je je taak over aan de volgende dutymanager. Je bespreekt de eventuele bijzonderheden door met je collega’s van de receptie en hierna zit je dienst er weer op!”