Als receptionist heb je oog voor detail

Als afdeling receptie staan we centraal voor de gast en collega’s. Als receptionist sta je altijd ‘aan’ en heb je oog voor detail.

Gasten komen bij de receptie hun kamerpasjes ophalen en uitchecken bij vertrek. Maar vooral daartussen speelt de receptie een belangrijke rol. Wij zijn er om ons in de gasten te interesseren, om hen te informeren, maar ook zeker om hen te verrassen. Een luisterend oor, dat zijn wij, wat de gast ook voor ons in petto heeft.

Wij leiden het gehele verblijf van de gast in goed banen. Vanaf het moment dat de gast de oprit op rijdt, de bagagehulp van onze gastheer, de hondenkoekjes bij de entree, tot de persoonlijke welkomstboodschap op de kamer. Ook het verstrekken van huurfietsen met mooie fietsroutes over Walcheren en de nodige uitleenparaplu tijdens een Zeeuwse stortbui hoort bij deze functie.

De werkzaamheden als nachtreceptionist variëren, veiligheid heeft prioriteit

Je zorgt ervoor de buitendeuren dicht zijn en dat er geen obstakels in de gangen en bij de deuren staan. Je loopt ter controle een aantal rondes, wikkelt het omzetjournaal van de dag af en wanneer de branddeuren dichtvallen (01.00 uur) ga je met de stofzuiger en dweil aan de slag.

Voordat je het in de gaten hebt vallen de verschillende kranten weer op de deurmat en druppelen de eerste collega’s die het ontbijt verzorgen weer binnen. Voor 07.00u draag je je taak over aan de volgende dutymanager. Je bespreekt de eventuele bijzonderheden door met je collega’s van de receptie en hierna zit je dienst er weer op!